شناسهٔ خبر: 173038 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در دیدار با مسئولان استان اصفهان تاکید کرد؛

تسریع برای جابه‌جایی ساکنان بافت‌های فرسوده شهرضا و دهاقان

دیدار مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای شهر شهرهای دهاقان و گلشن بر تسریع در نوسازی واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده شهری و جابه‌جایی ساکنان بافت‌های فرسوده شهرضا و دهاقان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت با حبیب قاسمی نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای شهر شهرهای دهاقان و گلشن دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیینی بر تسریع در نوسازی واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده شهری و جابه جایی ساکنان بافت های فرسوده شهرضا و دهاقان تاکید کرد.

حبیب قاسمی نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا، دهاقان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: شهرضا یکهزار و ۸۹ هکتار بافت فرسوده و ۳۶۴ هکتار بافت ناکارآمد مصوب دارد و شهر منظریه که سال ۸۴  از تجمیع پنج روستا شکل گرفت نیز حدود ۹۰ هکتار بافت فرسوده دارد. شرکت بازآفرینی شهری ایران همواره همکاری خوبی با مجموعه مدیریت شهری این شهر داشته و مساعدت‌های خوبی در زمینه مرمت، بهسازی و زیرسازی آسفالت معابر و نوسازی بافت‌های فرسوده داشته‌اند و در این جلسه نیز دستورات خوبی در خصوص تامین قیر و تسهیلات بافت فرسوده به هر دو شهر صادر شد.

قاسمی یکی از مشکلات بافت‌های فرسوده را آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: ساکنان بافت‌های فرسوده ترجیح می دهند از این محلات مهاجرت کنند و باید تدبیری برای این موضوع اندیشیده شود. البته اکنون تسهیلاتی برای نوسازی واحدهای فرسوده وجود دارد اما کافی نیست و مشوق‌هایی نظیر اعطای وام‌های بلندمدت با بهره کم و تخفیفات حداکثری در ارایه مجوزها می‌تواند در تشویق مردم به نوسازی تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس در خصوص اجرای بسته‌های تشویقی اظهار کرد: بهترین راهکار این است که کار نوسازی بافت‌های فرسوده تحت مدیریت یکپارچه انجام شود.